آبشارهای شگفت انگیز ایگواسو

به گزارش مجله بای بلاگ، آبشارهای ایگواسو برزیل یا آرژانتین | Iguazú falls

در سال 2011 و هنگامی که اسامی عجایب هفتگانه طبیعی جهان معرفی شدند نام آبشارهای ایگواسو برزیل یا آرژانتین در این فهرست قرار داشت. با اینکه نام آبشارهای معروف بسیاری را تا به امروز ممکن است شنیده باشید، آبشارهایی مانند آبشار نیاگارا اما آبشاری که درون جنگل های آمازون تا مدت ها مخفی بود، هم اکنون به یکی از جذاب ترین و شناخته شده ترین آبشارهای جهان تبدیل شده است. آبشارهایی که از آن ها به عنوان بلندترین و عریض ترین آبشارهای جهان یاد می شود و گوی سبقت را از آبشار نیاگارا ربوده است. بلندترین ناحیه این آبشار، 82 متر طول دارد در حالی که بلندترین ناحیه آبشار نیاگارا تنها 50 متر ارتفاع دارد. حتی از نظر عرض نیز، آبشارهای ایگواسو برزیل 4 برابر آبشار نیاگارا هستند. مجله گردشگری خبرنگاران بیشتر از این جاذبه بی نظیر جهان می گوید و اگر قصد سفر به برزیل یا آرژانتین را دارید، حتما به دیدن این منطقه و پارک ملی بروید.

آبشارهای شگفت انگیز ایگواسو

جاذبه های که هم اکنون در فهرست میراث دنیای یونسکو نام خود را تثبیت کرده و هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. گردشگران برای بازدید از این آبشارها، هم از کشور آرژانتین و هم از کشور برزیل می توانند اقدام کنند. بعضی از گردشگران ناحیه سمت آرژانتین را به سمت برزیلی ترجیح می دهند.

آیا این آبشارها در برزیل هستند یا در آرژانتین؟

در جواب این سوال باید گفت هر دو. در واقع طول آبشارهای ایگواسو 2.7 کیلومتر بوده که در امتداد رود ایگواسو قرار گرفته است. این رود نیز خط مرزی بین این دو کشور را مشخص می کند. هر چند که تقریبا 80 درصد از این آبشارها در ناحیه آرژانتینی واقع شده اند اما بیش از 95 درصد از بستر رودخانه و پارک در ناحیه برزیلی آن قرار گرفته اند. به همین خاطر بیشتر گردشگرانی که می خواهند روی رودهای پایین دست آبشارهای ایگواسو برزیل قایق سواری کنند، به پارک ملی ایگواسو در بزریل می آیند. در این منطقه و ناحیه برزیلی پارک می توانید از مناظر باشکوه و بی نظیر پایین آبشار و با ایمنی بیشتر دیدن کنید. حتی در زیر آبشارها، قایق سواری و کروز رودخانه را انتخاب کنید.

در سمت برزیلی حتی می توان به دیدن سد ایتایپو نیز رفت. از خصوصیات این آبشارها می توان عریض بودن آن ها را نسبت به آبشارهای ویکتوریا در زامبیا و زیمباوه دانست. بنابراین این آبشار همچنان نام نخست را در میان تمام آبشارهای دنیا دارد.

این آبشارها همچنین برخلاف تصور همگان، در کشور پاراگوئه قرار نگرفته اند. گاهی گردشگران به دلیل نزدیکی مرزهای این کشور با برزیل و وجود شهر سیداد دل ایست در سمت دیگر رودخانه پارانا و شهر فوز دو ایگواسو تصور می کنند که این آبشارها در پاراگوئه هم هستند که تصوری غلط است. نام آبشارهای پاراگوئه، ماندی فالز یا سالتو دل ماندی است. متاسفانه این آبشار به دلیل اینکه در نزدیکی یکی از قطب های گردشگری دنیا قرار گرفته اند، کمتر بازدید می شوند.

جاذبه های اطراف آبشارهای ایگواسو برزیل

اگر وارد کشور برزیل شدید و به دیدن آبشارهای ایگواسو برزیل آمده اید، می توانید از دیگر جاذبه های اطراف آن هم دیدن کنید. به منطقه مرطوب مردابی پانتانال وتلندز یا شهر دوست داشتنی و طبیعت دوست کوریتیبا بروید. در پانتانال می توانید به دیدن حیات و حش بی نظیر جنگل های آمازون مانند پلنگ ها و دیگر حیوانات برزیلی بروید. همچنین شهر کوریتیبا پارک های زیبا و رستوران هایی با غذاهای سنتی عالی دارد. این مکان ها هر چند که با پارک ملی آبشارهای ایگواسو نزدیک هستند اما به خاطر بسپارید که در مجموع مسافت ها در این کشور، بسیار زیاد است. اتوبوس های برزیلی می توانند شما را در میان این جاذبه ها، جابه جا کنند.

حقایقی راجع به ایگواسو

نام ایگواسو به معنی آب بزرگ در زبان گوآرانی است. این زبان توسط قبیله ای که در این منطقه زندگی می کنند، صحبت می شود.

نام این آبشارها را ممکن است که با لهجه ها و دیگر نام ها نیز بشنوید. ایگوازو یا ایگواسو دو نامی است که به فارسی برای این آبشارها استفاده می شود.

آبشارهای ایگواسو برزیل در مجموع شامل 150 تا 300 آبشار جداگانه است. هر یک از این آبشارها بسته به فصل بارندگی و میزان بارش سالانه دیده می شوند.

اگر چه آبشار ویکتوریا در آفریقای جنوبی را عریض ترین آبشار تکی دنیا می دانند اما مجموعه آبشارهای ایگواسو برزیل را که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، می توان عریض تر از آبشار ویکتوریا دانست. این آبشار، به آبشارها و جزیره های متعددی تقسیم شده است.

سد ایتایپو روی ایگواسو | Itaipu Dam

این سد که خود یکی از جاذبه های مهندسی و طراحی سازه در دنیای امروز است، روی رودخانه ایگواسو ساخته شده است. معنای نام ایگواسو به معنی صدای سنگ است.

سد ایتایپو در شهر ایگواسو نیز بر روی ادامه این رودخانه یکی از دیگر جاذبه های این منطقه است.

اگر با قایق به زیر آبشارها بروید، قطرات آب، تمام لباس های شما را خیس خواهد نمود. امروزه شلوغی جمعیت گردشگران می تواند مسئله ای برای دیدن این آبشار ها باشد. اگر برای بار اول است که به دیدن این آبشارها می روید، توصیه می کنیم که از هر دو سمت آرژانتینی و برزیلی آن دیدن کنید. برای دیدن هر دو سمت، دو روز کامل را در نظر بگیرید. اگر می خواهید به بازدید های خود، سد ایتایپو را هم اضافه کنید، بهتر است یک روز دیگر به تور و گشت و گذار خود بیافزایید.

این سد در میان دو کشور برزیل و پاراگوئه و در امتداد رودخانه ایگواسو ساخته شده و بیشترین تولید برق را برای کشور پاراگوئه دارد.

سفارش غذا در بازدید از آبشارها

برای بازدید از این آبشارها، حتما با خود غذای یک روز خود را به همراه داشته باشید. پیشنهاد می دهیم که به دنبال ساندویچ ها و غذاهایی بروید که بوی کمتری درون جنگل پخش می کنند و یا به سراغ غذاهای سبزیجاتی بروید.

با این حال، رستوران هایی مانند پاپ آرت و کافه بلک کتس نیز در این پارک ملی یکی از بهترین مکان ها برای سفارش غذا هستند. اگر پیتزا می خواهید به سراغ رستوران لا بلا پیتزا یا لا استرگا بروید.

چطور از آبشارها دیدن کنید؟

اگر در ناحیه برزیلی آبشارها هستید، از شهر فوز دو ایگواسو با سه روش می توانید به دیدن آبشارها بروید. تور خصوصی بدون راهنما بگیرید. یا با گروه های گردشگری شلوغ همراه شوید یا اینکه خودتان به سمت آبشارهای ایگواسو برزیل بروید. بهترین روش، روش سوم است که بسیار هم آسان است. از سمت برزیلی و شهر فوز دو ایگواسو اتوبوس عمومی شماره 120 را سوار شوید. این اتوبوس از سمت فرودگاه به مقصد آبشارها حرکت می کند و دسترسی گردشگران را بسیار آسان می کند. هزینه بسیار کمی هم دارد. از این شهر، حتی می توانید برای بازدید از بخش آرژانتینی آبشارها اتوبوس سوار شوید. اگر زمان برای شما اهمیت بالایی دارد می توانید در این مورد دوم، از تورهای اتوبوسی بخش آرژانتینی آن استفاده کنید. یادتان باشد برای تور بخش آرژانتین اگر از سمت برزیل وارد می شوید، باید ویزای آرژانتین را داشته باشید.

در این پارک ملی و در کنار آبشارها می توانید از حیوانات بی نظیر جنگل ها مانند یوزپلنگ، پروانه ها، راکون ها، طوطی ها و بسیاری دیگر دیدن کنید. یادتان باشد که به هیچ عنوان به راکون ها و دیگر حیوانات نزدیک نشوید و به حرف راهنما و قایقران دقت کنید. تنها پروانه ها از جمله بی خطرترین حشرات رنگارنگ این پارک ها هستند.

جاذبه های درون پارک ملی

  • گذر از گلوگاه شیطان که بلندترین و عمیق ترین بخش آبشارهای ایگواسو برزیل است.
  • جهت پیاده روی در بالا دست رود
  • جهت پیاده روی پایین دست رود
  • قطار اکولوژیکال که در میان جاذبه های اصلی درون پارک حرکت کرده و تماشاگران و گردشگران بسیار از آن لذت می برند.
  • جهت پیاده روی ماکوکو که گردشگران را از میان جنگل به سمت آبشاری می برد که گردشگران می توانند در آب های آن شنا کنند. این آبشار، تنها آبشاری است که گردشگران در آن اجازه شنا دارند.
  • قایق سواری در آبشارهای ایگواسو برزیل که هر کدام از قایق ها، شرایط و قیمت های خاص خود را دارد.

نحوه دسترسی از فرودگاه به آبشارها

برای اینکه خود را به آبشارهای ایگواسو برسانید، بهترین روش انتخاب پرواز و خرید بلیط هواپیماست. از شهرهایی مانند بوینس آیرس و ریو دو ژانیرو می توانید به سمت این آبشارها حرکت کنید. از بوینس آیرس پرواز پوئترو ایسواسو را خریداری کنید. پس از 90 دقیقه می توانید از بخش آرژانتینی خود را به این آبشارها برسانید. از ریو دو ژانیرو و برزیل نیز پرواز شما حدود 2 ساعت زمان خواهد برد تا به شهر فوز دو ایگواسو برسید. برای رسیدن به ورودی پارک ملی ایگواسو از فرودگاه ها، تنها کافیست که تاکسی بگیرید.

قایق سواری در کنار آبشارها

اگر در بازدید از این پارک ملی و در روز اول نتوانستید، سوار قایق های رودخانه شوید، حتما برای قایق سواری در روز دوم به پارک برگردید. اگر چنین تصمیمی گرفتید، هنگام خروج از پارک مهر بازگشت روی برگه، بخواهید تا هنگام بازدید دوباره به شما تخفیف داده شود. هم اکنون بسیاری از قایق سواری ها در این ناحیه اجرا نمی شوند و شما تنها نام آن ها را خواهید شنید. قایق سواری تنها در بخش آرژانتینی آبشارها و توسط شرکتی به نام د گرند ادونچرا اجرا می شود. این تورها، از ورودی پارک ملی شروع شده و شما را با جیپ های روباز به اول رودخانه و جایی که باید قایق سوار شوید، می برند.

با حرکت قایق ها، آبشارهای ایگواسو برزیل را خواهید دید تا در نهایت به زیر آبشارها برسید. بهترین روش برای بازدید از این منطقه، ابتدا شرکت در قایق سواری و سپس گشت و گذار در دیگر نواحی پارک خواهد بود.

منبع: thenomadicvegan.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: الی گشت
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1806

به "آبشارهای شگفت انگیز ایگواسو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشارهای شگفت انگیز ایگواسو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید