آزمایشگاه زلزله در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راه اندازی می گردد، گشایش مرکز فناوری در امسال

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از راه اندازی آزمایشگاه زلزله در این واحد دانشگاهی در آینده نزدیک اطلاع داد و اظهار داشت که اوایل سال جاری گشایش مرکز فناوری را در برنامه ها و اهداف خود داریم.

آزمایشگاه زلزله در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راه اندازی می گردد، گشایش مرکز فناوری در امسال

گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران، حسین عقابی؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین سال 1371 راه اندازی شد و با 250 دانشجو در دو رشته مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع شروع به کار کرد؛ این دانشگاه اکنون نزدیک به 30 هزار دانشجو و بیش از 100 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به علت درآمد و موقعیت مناسب خود توانسته امکانات آموزشی مناسبی برای دانشجویان فراهم آورده و در زمینه پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی پیروزیت های زیادی کسب کند که ازجمله آنها می توان اجرای پروژه های تحقیقاتی در سطح وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرودگاه پیغام و سازمان های دیگر در سال گذشته را نام برد.

راه اندازی مدرسه عالی مهارت و بورس و آزمایشگاه علوم همگرا از دیگر فعالیت های این واحد دانشگاهی در سال 98 بوده است. خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران به همین مناسبت با مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به تبادل نظر نشسته و جزئیات بیشتری از این فعالیت ها و برنامه های سال 99 این دانشگاه را جویا شده که در ادامه خواهیم خواند.

خبرنگاران: در سالی که پشت سر گذاشتیم مهم ترین عملکرد و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در حوزه های مختلف به ویژه پژوهش را چه می دانید؟

موسی خانی: سال 98 در حوزه فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی پویایی خوبی داشتیم. ربات هایی که در آزمایشگاه مکاترونیک ساخته شده بودند را ارتقا دادیم و با وجود همه محدودیت ها و تحریم ها، دانشجویان این واحد دانشگاهی پیروز شدند در مسابقات استرالیا که در زمینه ربات ها برگزار شده بود، هشت مقام کسب نمایند.

راه اندازی ربات های شرکت نفیس نخ -که از کار افتاده بود - به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین سپرده شد و محققان این واحد دانشگاهی با کار خوب تحقیقاتی توانستند مجدداً آنها را راه اندازی نمایند.

اخذ مجوزها و استانداردهای ساخت خودرو

در حوزه اخذ مجوزها و استانداردهای خودرو تقریباً به مرحله نهایی رسیدیم و همه مجوزها صادر شده است و فقط یک استاندارد کوچک مانده آن هم روی چراغ پلاک خودرو که باید تست انجام گردد و E-mark لامپ صادر می گردد تا به مرحله نهایی برسد.

پروژه های تحقیقاتی خیلی خوبی را در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرودگاه پیغام و سازمان های دیگر داشتیم. قراردادی هم با مرکز تحقیقات مدیریت بهره وری که امسال به عنوان مرکز تحقیقات نمونه در کشور شناخته شد، بستیم. مجوز کانون ارزیابی صلاحیت شایستگی مدیران را از کانون ارزیابی گرفتیم و الان برنامه های کانون شروع شده است.

راه اندازی مدارس مهارتی مهارت و بورس و بازی سازی

مدرسه عالی مهارت و بورس را برای توسعه و ارتقای مهارت دانشجویان، به ویژه دانشجویان رشته مدیریت، حسابداری و مالی راه اندازی کردیم و در زمینه بازی سازی مدرسه بازی سازی راه اندازی شده که دانشجویان بازی های خود را یکی بعد از دیگری لانچ می نمایند و وارد بازار می گردد.

سال 98 آزمایشگاه علوم همگرا را راه اندازی کردیم و اخیراً هم آزمایشگاه زلزله در شرف راه اندازی بوده و به زودی راه اندازی می گردد، دستگاه ها وارد آزمایشگاه شده و پلتفرم های آن هم در دست ساخت است که آزمایشگاه شروع به کار کند. شتاب دهنده سخت افزاری راه اندازی شده و کارهای خوبی عرضه می نمایند. ساختمان فاز دو مرکز فناوری و نوآوری سینتک نیز راه اندازی شده و به شرکت های مرکز رشد اختصاص داده ایم.

اخیراً نشست های را با اتاق بازرگانی قزوین داشتیم تا برای فعالیت های تحقیقاتی در حوزه صادرات و پلتفرم هایی که می تواند در زمینه صادرات یاری کند، همکاری مشترک انجام دهیم. سال گذشته پنج مقام در جشنواره فرهیختگان در حوزه های مختلف پژوهشی به دست آوردیم و استادان این واحد دانشگاهی توانستند کتاب های خوبی را توسط ناشران بین المللی چاپ نمایند که جزء منتخبان جشنواره جا گرفتند.

خبرنگاران: پیرو طرح شعار هر دانشجو، یک تخصص و یک مهارت از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که به عنوان شعار سال 98 مطرح شده بود و تأکید بر انجام این شعار در واحدهای دانشگاهی، چقدر در این زمینه پیروز بودید و چه اقداماتی انجام داده یا در دست اقدام دارید؟

موسی خانی: از ابتدا به دلیل اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یک دانشگاه فنی بوده، روی این موضوع تأکید داشتیم که دانشجویان به تناسب مهارت های خود پیشتاز باشند، یعنی اگر رشته فنی هستند در یکی از آزمایشگاه های مرتبط فعالیت نمایند.

مجوز سرای نوآوری مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به همین دلیلست. آزمایشگاه های تخصصی که در حوزه های مکاترونیک، هوش مصنوعی، مکانیک و برق ساختمان داریم در واقع همه اینها برای توسعه مهارت های دانشجویان است.

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در برگزاری مسابقات مهارتی سال هاست که پیروز عمل می نماید و نوعاً دانشجویان با همین نگاه به واحد قزوین می آیند که مهارت های خوبی را یاد بگیرند. در این بخش خوب پیش رفتیم و با حمایت های سازمان مرکزی کارهای خوبی را در زمینه توسعه مهارت و حمایتی انجام می دهیم.

ایجاد مدرسه بازار سرمایه برای دانشجویان رشته مدیریت و مالی

مهارت آموزی برای دانشجویان رشته مدیریت و مالی مهم است تا با تحلیل های بنیادین و تکنیکال برای رصد بازار و تعامل با بازار بتوانند اشتغال زایی نمایند و از یک تحصیلنموده صرف که فقط دانشی را از کتاب ها به دست آورده به کسانی که دانش را پیاده می نمایند، تبدیل شوند. به همین دلیل با الگوبرداری از دانشگاه های خارج، مدرسه بازار سرمایه را راه اندازی کردیم که اکنون 400 دانشجو در این مدرسه مهارت یاد می گیرند و مرتب دوره ها و مرکز را توسعه می دهیم.

کار جدید دیگر ما این است که یک کُوُرک اسپیس(Co Workspace) به معنای فضای همکاری مشترک به زودی در 12 حوزه مختلف راه اندازی خواهد شد که به عنوان نمونه یکی در حوزه انیمیشن و دیگری در حوزه IAP فعالیت خواهد داشت.

راه اندازی مراکز نوآوری تخصصی

فعالیتی که با توجه به راه اندازی فاز دو مرکز فناوری و نوآوری واحد قزوین در دستور کار قرار داده ایم، راه اندازی مراکز نوآوری های تخصصی برای رشته های تخصصی مانند رشته مهندسی پزشکی و مهندسی مکانیک است. این مراکز به دانشجویان و استادان یاری می نماید تا با بهره گیری از حمایتی که مسئولان کشور از شرکت های دانش بنیان و حوزه های فناور می نمایند، دانش خود را در قالب محصولات مورد احتیاج جامعه ارائه دهند.

این فرصت طلایی برای دانشجویان است که دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در اختیار خبرنگارانن قرار داده و باید این فرصت را غنیمت شمرده و استفاده نمایند تا مانند هزاران جوان دیگر که با راه اندازی شرکت ده ها نفر را مشغول کار کردند و درآمدزایی و تأثیرگذاری می نمایند، خبرنگارانن هم جزء افراد مؤثر جامعه باشند.

خبرنگاران: اهداف دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال 99 در حوزه های مختلف چیست و در آینده نزدیک چه اخبار خوشی از دانشگاه شما خواهیم شنید؟

موسی خانی: اوایل امسال گشایش مرکز فناوری را داریم که منتظر تنظیم وقت و حضور مسئولان هستیم. شروع پروژه جدیدی را برای دهکده تجارتی و مؤسسه عالی مهارتی برای دانش آموزان پیش بینی نموده ایم؛ زیرا می خواهیم کاری برای دانش آموزان شهر انجام دهیم و حضور بیشتر خبرنگارانن را در دانشگاه داشته باشیم.

در برنامه های امسال افزایش رشته های جدید، بین رشته ای و رشته هایی در حوزه گروه رشته های پزشکی و دانشکده پزشکی را در دستور کار قرار داده ایم.

خبرنگاران: و سخن آخر

موسی خانی: از همه توجهات و حمایت هایی که از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر مسئولان کشوری و جهت گیری های که به سمت دانشگاه مؤثر و تأثیرگذار در جامعه می گردد، تشکر می کنم؛ امیدوارم سال آینده سال تحول بیشتر در دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تحقق اقتصاد بدون نفت و مالی کشور باشد.

انتهای پیغام/4121/4062/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1335

به "آزمایشگاه زلزله در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راه اندازی می گردد، گشایش مرکز فناوری در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه زلزله در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین راه اندازی می گردد، گشایش مرکز فناوری در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید