اسرار مراقبت از پوست برای مادرانی که تازه زایمان نموده اند

به گزارش مجله بای بلاگ، شفقنا/ بسیاری از خانم ها در تمام دوران بارداری خود پوستهای خوبی را تجربه می نمایند. با این حال، هورمونهای شدید و کمبود خواب می توانند به معنای این باشد که به محض تولد کودک، درخشش پوست مادر دوام چندانی نخواهد داشت که با وجود بعضی از تفاوت ها بسیار نگران نماینده است.

اسرار مراقبت از پوست برای مادرانی که تازه زایمان نموده اند

در این متن با بعضی از توصیه های متخصص در خصوص مقابله با سه مورد پوستی شایع بعد از زایمان آشنا می شویم:.

رنگدانه های پوستی

تکه های تیره ملماس یا کلواسما نیز شناخته می شوند، معمولاً پس از بازگشت هورمون خانم ها به حالت عادی، بدن محو می گردد و بدن فراوری ملانین را متوقف می نماید.

این مشکل ممکن است در همه انواع پوست بروز کند اما به ویژه در خانمها از گروههای قومی رنگدانه تیره دیده می گردد.

برای مقابله با این مشکل، همواره توصیه می گردد هنگام خارج شدن از منزل از کرم های ضد آفتاب بهره ببرید.

محافظت از نور آفتاب بسیار مهم است زیرا قرار دریافت در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) باعث افزایش ملاسما و تشدید تغییرات رنگدانه می گردد. حتی در روزهای ابری هم از بلوک طیف گسترده ای با SPF30 یا بالاتر بهره ببرید. تغییر کنترل تولد را در نظر بگیرید. قرص های ضد بارداری با استروژن، مانند قرص یا لکه ها، در صورت مستعد بودن می توانند باعث ایجاد ملاسما شوند و یا برای تعداد کمی از خانمها آن را بدتر نمایند.

تیرگی زیر چشم

با کمبود خواب و تغییر روال، جای تعجب نیست که بسیاری از مادران جدید دارای تیرگی زیر چشم هستند.

دایره های تیره و چشم های پف دار نتیجه تغییرات هورمونی و همچنین کمبود خواب بعد از زایمان است. رژیم غذایی، شیوه زندگی و حتی ژنتیک همه نقش مهمی در این مسئله دارند که مشکل چقدر جدی است. برای هدف قرار دادن مسئله، از کمپرس سرد زیر چشم بهره ببرید تا به پف کردن ناحیه یاری کنید و آب زیادی بنوشید تا به آبرسانی منطقه یاری کند. محصولات پزشکی و بهداشتی که حاوی پپتیدها هستند، پوست لطیف را تقویت می نماید، در حالی که آنتی اکسیدان ها تاریکی سطح را روشن تر می نماید. اگر هنوز در دراز مدت با تیرگی زیر چشم دست و پنجه نرم می کنید، گزینه های جراحی مانند بلفاروپلاستی تحتانی وجود دارد که چربی اضافی در این ناحیه را به وسیله برش در یک چین و چروک طبیعی از بین می برد.

آکنه

در حالی که بعضی از مادران جدید بعد از زایمان دارای چهره های کاملاً واضح و بدون لک هستند، بعضی دیگر می توانند از درگیری با آکنه متحیر شوند.

آکنه در اثر تغییرات هورمونی ایجاد می گردد، به همین دلیل می تواند در دوران بارداری یا پس از تولد ایجاد گردد. وقتی باردار می شوید، بدن شما باعث افزایش پروژسترون می گردد که می تواند منافذ پوست را مسدود کند. این دوباره در سه ماهه سوم افزایش می یابد، بنابراین ممکن است بعد از زایمان دچار مسائل پوستی شوید. شاید که آکنه ها فقط برای مدت کوتاهی دوام داشته باشند و به خودی خود از بین بروند، اما اگر لکه ها دوام داشتند، محصولاتی برای مراقبت از پوست مانند کنترل آکنه در نظر گرفته شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3438

به "اسرار مراقبت از پوست برای مادرانی که تازه زایمان نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسرار مراقبت از پوست برای مادرانی که تازه زایمان نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید