ایجاد اکوتوریسم دانش آموزی در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

به گزارش مجله بای بلاگ، دانشیار گروه گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از ایجاد اکوتوریسم در بخش گیاهان دارویی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی این واحد دانشگاهی برای دانش آموزان اطلاع داد.

ایجاد اکوتوریسم دانش آموزی در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از شهرکرد، مهرداد عطایی کچویی در حاشیه بازدید خبرنگاران و عکاسان از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: مزرعه گیاهان دارویی با کاشت بیش از 80 گونه گیاه مکان مناسبی برای علاقه مندان به ویژه دانش آموزان سال آخر دبیرستان و هنرستان است تا با انواع گیاهان دارویی و خواص آنها آشنا شوند.

وی اعلام کرد: 10 نوع مختلف از گیاهان دارویی از مناطق مختلف کشور در این مزرعه فراوری شده است و این گیاهان معمولاً از نظر مالی برای کشت در ایران مقرون به صرفه هستند.

طراحی مزرعه پایلوت 4 هکتاری کشت گیاهان دارویی

دانشیار گروه گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد توضیح داد: کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری با توجه به ارتفاع از سطح دریا و شرایط آب و هوایی، تأثیر زیادی در ترکیبات ثانویه این گیاهان دارد.

عطایی کچویی یادآور شد: در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد میزان سازگاری گیاهان دارویی با آب و هوا و خاک چهارمحال و بختیاری سنجیده می گردد.

تأکید بر استفاده از ظرفیت دانشجویان در رشته های گیاهان دارویی

وی با بیان اینکه بالغ بر 250 کارگر در این مزرعه مشغول به کار شده اند، اضافه کرد: برای جداسازی گیاهان دارویی در حوزه مشاغل خانگی برای افراد بی سرپرست و بدسرپرست زیرپوشش کمیته امداد، اشتغال ایجاد می گردد.

دانشیار گروه گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با تأکید بر استفاده از ظرفیت دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد و دکتری در رشته های گیاهان دارویی گفت: برای خشک کردن و بسته بندی گیاهان دارویی نیز در این مزرعه اشتغال ایجاد شده است.

عطایی کچویی، کارآفرینی، اشتغالزایی و درآمدزایی را از اهداف ایجاد مزرعه گیاهان دارویی عنوان و اعلام کرد: در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی، خشک کن طبقاتی با دمای متعادل آماده می گردد و برند این محصولات نیز با اخذ 18 مجوز سیب سلامت پس از دو سال ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه گل گاوزبان، به لیمو و استوخودوس کاربردهایی در آرامش اعصاب، آرایشی و بهداشتی دارند، ادامه داد: سرخارگل یکی از گیاهان دارویی است که در این مزرعه به صورت آزمایشی کشت شده است و به گفته کارشناسان این حوزه، این گیاه نقش مؤثری در افزایش ایمنی بدن دارد و قطعاً می تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر انواع بیماری بالا ببرد.

4078/4062/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4297

به "ایجاد اکوتوریسم دانش آموزی در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اکوتوریسم دانش آموزی در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید