اینستاگرام چگونه مردم را به توریست بد تبدیل می نماید؟

به گزارش مجله بای بلاگ، استاد دانشگاه گرینویچ می گوید: مردم در ایام تعطیلات عمدتا رفتاری لذت طلبانه دارند و در حال حاضر گردشگران برای تماشای رفتار دیگران، به رسانه های اجتماعی نگاه می نمایند که این می تواند باعث ایجاد یک دومینوی رفتار بد گردد.

اینستاگرام چگونه مردم را به توریست بد تبدیل می نماید؟

به گزارش خبرنگاران، لورن ای سیگل - Lauren A. Siegel مدرس دانشگاه گرینویچ در مقاله ای نوشت: در سال های اخیر، مقاصد گردشگری محبوب، افزایش حوادث مربوط به گردشگران را شاهد بوده اند. گزارش های مربوط به تخریب دیوار کولوسئوم رم نشان می دهد که رفتار گردشگران حتی در مکان هایی که در گذشته مسائل کمتری داشتند، بدتر شده است.

در اوایل ماه گذشته، ویدیویی از مردی در در فضای مجازی پخش شد که از کلیدی برای حکاکی نام خود و زن همراهش بر روی دیوار بنای 1900 ساله کولوسئوم استفاده می نماید.

مدرس دانشگاه گرینویچ با طرح این پرسش که پشت این اعمال زشت چیست؟ نوشت: تحقیقات من نشان می دهد که فقط یک پاسخ دارد: رسانه های اجتماعی.

ای سیگل، دیگر نگرش ها و عادت های بد سفر را شناسایی نموده که در نتیجه گردشگری مبتنی بر رسانه های اجتماعی پدیدار شده اند: او می نویسد: از آنجا که گردشگران بیشتر مواقع در هتل ها و استراحتگاه هایی به دور از جوامع محلی پناه می آورند ممکن است (به اشتباه) بر این گمان باشند که سفر به مکانی دور از خانه فرصتی برای رفتار بد بدون پیامدهای رفتاری دیگران است. آنها تأثیری را که رفتارشان بر مردم محلی یا اقتصاد می گذارد را دست کم یا نادیده می گیرند.

او نوشته وقتی مردم به مکانی زیبا سفر می نمایند، وسوسه این که تصویر یا فیلمی در شبکه های اجتماعی همرسانی نمایند زیاد است اما طبق استدلال هایم، چنین چرخه ای یاری به سفرهای خودسرانه تر است. در ابتدا، گردشگران وقتی عکس هایی که دوستانشان با یاری برچسب های جغرافیایی از یک مکان همرسانی نموده اند را می بینند، تمایل دارند که از آن مکان ها خودشان هم تماشا نمایند و تصاویری مشابه از خود در آنجا بگیرند که در نهایت اقدام به انتشار تصاویر خود در همان شبکه های اجتماعی می نمایند.

به عقیده این استاد دانشگاه، در بعضی موارد، مسافران انرژی بیشتری را صرف ایجاد محتوا می نمایند تا اکتشاف، کشف یا احترام به آداب و رسوم محلی.

بالی یکی از مقاصد با معروفیت گردشگری زیاد ناشی از رسانه های اجتماعی است. جزیره فتوژنیک مملو از استراحتگاه های یوگا است که جذابیت زیادی برای اینفلوئنسرها دارد. این مکان ها قوانینی درباره لزوم رفتار مناسب در معابد مقدس، اطراف جزیره و با مردم محلی و احترام به محیط طبیعی دارند.

اینستاگرام چگونه مردم را به دنیاگرد بد تبدیل می نماید؟

در زمان حاضر در بالی، گردشگران برای اجاره موتورسیکلت احتیاج به مجوز دارند و ممکن است به علت طبیعت مقدس که دارد پا به هیچ کوه یا آتشفشانی در این جزیره نگذارند. آنها تنها می توانند در هتل ها یا ویلاهای ثبت شده اقامت نمایند.

در بالی، یک گروه ویژه گردشگری برای اعمال محدودیت ها معرفی شده است؛ یکی از دستورالعمل های نو برای این منطقه گردشگری این است که هنگام حضور در جزیره به ویژه در زمان آنلاین بودن هرگز رفتار تهاجمی نداشته باشید یا از کلمات تند نسبت به مردم محلی، مقامات دولتی یا دیگر گردشگران استفاده نکنید. این نشان از نقش رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از مشکل در رفتار بد گردشگران دارد.

مدرس دانشگاه گرینویچ در بخش دیگری از مقاله خود نوشته، در دیگر مقاصد گردشگری دنیا هم اقدام هایی این چنین صورت گرفته است؛ ایسلند، هاوایی، پالائو، نیوزیلند، کاستاریکا و ... . در این منطقه ها بازتماشامایندگان ملزم به رعایت تعهداتی در مورد رعایت قوانین و آداب و رسوم محلی هستند. در این زمینه، کمپین هایی مانند No Drama در سوئیس، See Vienna - not #Vienna در اتریش، بیشتر شبیه فنلاندی باش - Be more like a Finn و How to Amsterdam در هلند با هدف جذب گردشگران خوش رفتار ایجاد شده است.

البته در جاهایی هم کوشش ها موفقیتی در پی نداشته است؛ مانند خلیج معروف مایا در تایلند که دست کم به طور موقت به روی گردشگران کاملا بسته شده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 9 مرداد 1402 بروزرسانی: 9 مرداد 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8963

به "اینستاگرام چگونه مردم را به توریست بد تبدیل می نماید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "اینستاگرام چگونه مردم را به توریست بد تبدیل می نماید؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام چگونه مردم را به توریست بد تبدیل می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید