برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی کُردی استان ایلام معرفی شدند

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/ایلام نخستین جشنواره ادبی کُردی استان ایلام با معرفی برگزیدگان به کار خود سرانجام داد.

برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی کُردی استان ایلام معرفی شدند

عمران خودآموز ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در اختتامیه نخستین جشنواره ادبی کردی ایلام، اظهار کرد: جایزه ادبی ایلام یک رویداد متفاوت و حاصل یک فکر است و در همان ابتدای فعالیتش تبدیل به یک جریان شد و امیدواریم که تداوم داشته باشد.

وی اضافه نمود: سال ها کوشش فعالان فرهنگ کردی تبدیل به چاپ کتاب در قالب های رمان،شعر، داستان، پژوهش و انواع ادبی شده است، اما این آثار به صورت پراکنده چاپ و منتشر شده بودند و در یک محفل منسجم رونمایی و عرضه نشده اند، در حقیقت کوشش های فردی برای پدیدآورندگان قابل لمس بوده اما طی یک رویداد آثار مکتوب کُردی ایلام در سه دهه تجمیع نشده بود، بنابراین جایزه ادبی ایلام سنگ بنای برای تدوام جریان ادبی در ایلام است.

خودآموز اظهار کرد: جایزه ادبی ایلام نشان دهنده ظرفیت ادبی و فرهنگی در ایلام است و شاید مرکز ثقل ادبیات در منطقه باشیم، خوشبختانه در حوزه ادبیات کودک برگزاری چهار دوره جشنواره منال به میزبانی شهرستان ایوان در پاسداشت زبان مادری نقشی بی بدیل را ایفا نموده و مسیری را طی می نماید که متوقف نشدنی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه نمود: علاوه بر جشنواره منال و جایزه ادبی ایلام، برگزاری جشنواره داستان های کُردی رازان به همین دلیل صورت گرفت و اداره کل با همه توان خود از این دست رویدادها حمایت می نماید.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بومی محلی شعر هه له ت توضیح داد: جشنواره هه له ت هم جزء رویدادهای ماندگاری بود که می تواند ادامه داشته باشد و علاوه بر زبان کُردی سایر گویش ها و لهجه های استان ایلام را پوشش دهد.

خودآموز اضافه نمود: جایزه کتاب سال استان ایلام هم که چهارمین دوره آن هفته آینده برگزار می گردد در همین دسته قرار می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام توضیح داد: بیش از 130 اثر مکتوب به نخستین خلات ادبی ایلام در حوزه های زبان شناسی، پژوهش های ادبی، ادبیات کودک و نوجوان، شعر سپید و کلاسیک و ترجمه ارسال که مورد ارزیابی و آنالیز هیات داوران نهاده شد.

وی گفت: در بخش شعر کلاسیک فرهاد شاهمرادیان، در بخش پژوهش علی محمد سهراب نژاد، در بخش ادبیات کودک میثم خورانی، در بخش ترجمه محمد مرادی نصاری و در بخش شعر نو کُردی محمد مرادی نصاری معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شایستگان تقدیر این جشنواره را ظاهر سارایی و علیرضا شوهانی در پژوهش ادبی، رقیه درخشنده در پژوهش زبان شناسی، زهرا امیدی در بخش ادبیات داستانی و محمدامین منصوری در بخش ادبیات داستانی اعلام نمود.

خودآموز توضیح داد : در بخش شعر جوان ایلام نیز بر اساس رای هیئت داوران در بخش شعر کلاسیک روح اله باقلانی، امید ظاهری و شکوفه نوربخش، در بخش شعر نو محمد مرادی نصاری، سارا عزیزی و طیبه حیدربیگی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6373

به "برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی کُردی استان ایلام معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی کُردی استان ایلام معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید