توصیه توریستی روسها به ایران

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - در مراسم معرفی کتاب نگین ولگا و همچنین معرفی شهر کازان -پایتخت سوم روسیه و مرکز ایالت تاتارستان- که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار گردید، اغلب کارشناسان حاضر درخصوص رونق بازار گردشگری که منجر به توسعه مالی می گردد اشتراک نظر داشتند.

توصیه توریستی روسها به ایران

به گزارش جهانی اقتصاد، هرچه بازار توریسم فعال باشد درآمد ارزی نیز افزایش پیدا خواهد نمود و همچنین اشتغال زایی نیز در کشور رخ خواهد داد. از سوی دیگر روسیه یکی از همسایگان فعال ایران به لحاظ همکاری مالی-سیاسی محسوب می گردد، بنابراین گسترش همکاری با روس ها در بازار جهانگردی می تواند توسعه مالی قابل توجهی را به همراه داشته باشد. در این نشست که مسوولان بخش های مختلف جهانگردی روسیه به صورت آنلاین حضور داشتند، بیان کردند: ایران دارای جاذبه های جهانگردی بی شماری است که همین جاذبه ها در کنار پتانسیل فرهنگی که وجود دارد می تواند موجب جذب بیشتر جهانگردان روس گردد اما برای تحقق این امر ایران باید جاذبه های خود را در قالب محتواهای متنوعی در فضای مجازی منتشر کند تا مقاصد مختلف جهانگردی در ایران به خوبی برای جهانگردان سایر کشورها معرفی گردد.

علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون جهانگردی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این نشست گفت: در حال حاضر جهان در انقلاب تکنولوژی به سر می برد به طوری که در هر لحظه می توانیم در مکان های مختلف حضور داشته باشیم که نمونه آن جلساتی است که این روزها به علت شیوع ویروس کرونا به وسیله فضای مجازی برگزار می کنیم. بنابراین با توجه به روندی که تکنولوژی در پیش گرفته صنعت جهانگردی در هر کشور نیز می تواند با تکیه بر این تکنولوژی رشد قابل توجهی کند. درحال حاضر نیز ایران و روسیه همکاری های خوبی در بخش های مختلف با یکدیگر دارند که یکی از این بخش ها بازار جهانگردی است.

شهرام خاصی پور، نماینده معاونت بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران هم در این نشست گفت: توسعه بازار جهانگردی توسعه مالی را به همراه دارد زیرا زمانی که جهانگرد ها وارد سایر کشورها می شوند و از دستاوردهای یکدیگر دیدن می نمایند ممکن است جرقه هایی برای شکل گیری فعالیت هایی در حوزه اقتصاد در آنها ایجاد گردد. بنابراین جهانگردی علاوه بر ارزآوری برای هر کشور می تواند موجب شکل گیری فعالیت های مالی جدید نیز گردد. در بازار جهانگردی یکی از پراهمیت ترین مسائل برای جهانگرد ها ویزا است که درحال حاضر اقدامات اولیه برای حذف ویزا دو کشور ایران و روسیه صورت گرفته که همین امر می تواند موجب افزایش جذب جهانگرد به هر دو کشور گردد.

محمد شیرکوند رئیس کمیته بین المللی کمیسیون جهانگردی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز گفت: صحبت از جهانگردی حکایت فرهنگ هایی است که بین ملت ها تبادل می گردد و همین امر نیز موجب توسعه مالی می گردد و مطمئنا کتابی که بتواند تاتارستان و جاذبه های آن را معرفی کند تاثیرگذاری قابل توجهی بر صنعت جهانگردی خواهد داشت. کتابی که نوشته شده حاصل تجربه شخصی نویسنده از سفر به کازان و منطقه تاتارستان و همچنین پژوهش در منابع اطلاعاتی انگلیسی زبان و گفت وگو با بعضی مسوولان صنعت جهانگردی جمهوری تاتارستان است. در واقع در این کتاب سعی شده جاذبه های جهانگردی شهر کازان که پایتخت سوم روسیه است و به عنوان پایتخت ورزشی شناخته شده معرفی گردد.

وی اضافه نمود: در 10 سال گذشته برای حدود 270 هزار نفر از مسافران روسیه ویزا صادر شده تا به ایران وارد شوند که حدودا 45 هزار نفر جهانگرد سلامت، 70 هزار نفر تاجر و مابقی جهانگرد بوده اند.

محمود رحیمی گرجی سرپرست کنسولگری ایران در تاتارستان هم در این نشست گفت: روابط ایران و روسیه در همه زمینه ها درحال گسترش است به طوری که مناسبات سیاسی، مالی و فرهنگی بین دو کشور قدمتی طولانی دارد. یکی از بخش هایی که می تواند موجب توسعه روابط این دو کشور گردد استفاده از مناسبات فرهنگی است که برای دستیابی به این امر می توانیم از بازار جهانگردی استفاده کنیم. با وجود اینکه کمیته دولتی در توسعه جهانگردی نقش تاثیرگذار و مهمی را ایفا می نماید اما با تعامل مستقیم و مداوم بخش خصوصی و دولت در بازار توریسم می توان به نتایج مطلوب تری دست یافت.

محمدجواد امامی یکی از فعالان بازار جهانگردی نیز در این باره گفت: باید علاوه بر جهانگردی با کشور روسیه بخش های مالی را نیز فعال کنیم. در واقع با چاپ این کتاب سعی نموده ایم برای جهانگرد های ایرانی یک مقصد جهانگردی جدید را در روسیه معرفی کنیم که دارای جاذبه های قابل توجهی است. با وجود اینکه در بعضی از روزها تعداد مسافران به این مقصد کم بوده اما سعی کردیم ارتباط و تردد را قطع نکنیم. در شرایط فعلی نیز که به علت شیوع ویروس کرونا با ممنوعیت سفر روبرو هستیم سعی داریم از راه های دیگر همچون فراوری محتوا، حمایت از چنین کتاب هایی و... فعالیت خود را ادامه دهیم تا نام چنین مقاصد جهانگردی از ذهن جهانگرد ها حذف نگردد. از سوی دیگر باید شرایط را به نحوی آماده کنیم تا همان گونه که جهانگردان ایرانی به روسیه سفر می نمایند جهانگرد های روس نیز ایران را مقصد سفرهای خود قرار دهند.

سرگئی ایوانوف رئیس کمیته جهانگردی جمهوری تاتارستان نیز بیان کرد: یکی از بخش های بازار جهانگردی که می تواند جهانگرد های بی شماری را به دو کشور ایران و روسیه جذب کند جهانگردی سلامت است. زیرا با توجه به ظرفیت های موجود در ایران و روسیه می توانیم جهانگردان سلامت را به خود جذب نموده و از این پتانسیل بیشترین استفاده را کنیم. در واقع با جذب جهانگرد بیشتر درآمد مالی خود را نیز افزایش می دهیم. در حال حاضر تاتارستان دارای تجهیزات پزشکی قابل توجهی است به همین دلیل می تواند در همین زمینه بازار جهانگردی خوبی داشته باشد. ایران نیز برای جذب بیشتر جهانگردان روس باید فراوری محتوای مربوط به جاذبه های جهانگردی خود را افزایش دهد تا جهانگرد های روس این کشور را در لیست مقاصد سفر خود قرار داده و میزان سفر جهانگردان از روسیه به ایران نیز افزایش پیدا کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5322

به "توصیه توریستی روسها به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه توریستی روسها به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید