حذف صدها حساب مسروقه در اینستاگرام

به گزارش مجله بای بلاگ، اینستاگرام صدها حساب مرتبط با یک گروه هکری که با استفاده از تاکتیک های خاص به سرقت و فروش مجدد آنها اقدام نموده بودند را غیرفعال کرد.

حذف صدها حساب مسروقه در اینستاگرام

اعضای گروه هکری OGUsers از فیس بوک - شرکت مادر اینستاگرام - نامه های هشدار دریافت نموده اند که با هماهنگی مقامات قانونی بوده است.

این گروه به خصوص دنبال به دست آوردن نامهای کاربری خاص کمتر از پنج حرف مانند @h4ck بوده اند که برای فروش مجدد در بازار ثانویه اکانتهای اینستاگرام ارزشمند خواهند بود. فیس بوک برآورد نموده که گروه OGUsers که از سال 2017 مشغول فعالیت است، عامل چنین مبادلاتی به ارزش میلیونها دلار است. این اکانتها هر یک می تواند هزاران یا دهها هزار دلار قیمت داشته باشد.

برای نخستین بار است که اینستاگرام درباره مقابله با فروش مجدد و هک اکانتهای اینستاگرام علنا صحبت نموده است. تیم امنیتی این شرکت نگران است که گروه OGUsers و گروههای نظیر آن فعالتر شده و از تاکتیکهای تهدیدآمیز برای بدست آوردن آنچه که می خواهند، استفاه می نمایند. فیس بوک با افشای این فرایند هک امیدوار است تمایل برای خرید این اکانتها کمتر گردد.

چنین اکانتهایی معمولا به وسیله حملات فیشینگ به دست می آیند که در آنها هکرها ایمیلهایی را ارسال می نمایند که مدعی هستند از طرف اینستاگرام ارسال شده اند و کلمه عبور یا تعویض سیم کارت را می خواهند تا بتوانند شماره تلفن فرد را به دست آورده و کنترل حسابشان را بدست بگیرند. اما اخیرا فیس بوک شاهد آزارهای آنلاین و آفلاین و همچنان اخاذی برای بدست آوردن اکانتهای ارزشمند بوده است.

با تجاری شدن اکانتهای اینستاگرام، آنهایی که فالوئرهای بالایی دارند، علامت تیک آبی گرفته اند یا نام کاربری محبوبی دارند بیشتر در معرض هک و فروش مجدد قرار گرفته اند. این شیوه برخلاف شرایط استفاده از سرویس اینستاگرام است اما ردگیری آن برای این شرکت سخت است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اینستاگرام کوشش می نماید اکانتهای هک شده را به صاحب اصلی شان برگرداند اما از آنجا که هکرها ادعاهای متقاعد نماینده ای درباره اکانتهایی که ندارند، مطرح می نمایند، تشخیص صاحب واقعی اکانت سخت است. این شرکت برای حمایت از اکانتهایی که بیشترین آسیب پذیری را دارند، برنامه فیس بوک پروتکت را به آنها عرضه می نماید که تا به امروز فقط برای مقامات دولتی قابل دسترس بود. این برنامه از کاربران می خواهد امنیت کلمه عبور قویتری داشته باشند و تهدیدات را رصد می نماید.،ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6064

به "حذف صدها حساب مسروقه در اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف صدها حساب مسروقه در اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید