خبرنگاران آمریکا به تونس نیرو اعزام می نماید

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران- خبرنگاران- سفارت آمریکا در تونس روز شنبه از اعزام نیروی آموزشی به این کشور اطلاع داد.

خبرنگاران آمریکا به تونس نیرو اعزام می نماید

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سفارت آمریکا افزوده است: واشنگتن یک واحد کوچک آموزشی که بخشی از برنامه یاری نظامی به تونس است به این کشور اعزام می نماید و این نیروها رزمی نیستند.

این در حالی است که پیش تر ستاد فرماندهی ایالات متحده در منطقه آفریقا اعلام نموده بود به دنبال اعزام نیروی نظامی به تونس در قالب نیروهای امنیتی است.

صفحه رسمی توئیتر ستاد فرماندهی ایالات متحده در منطقه آفریقا نوشت: از آنجایی که روسیه به دمیدن در آتش جنگ لیبی ادامه می دهد امنیت شمال آفریقا به شدت جای نگرانی دارد.

بر اساس بیانیه ستاد فرماندهی آمریکا موسوم به افریکام، ارتش آمریکا به دنبال راه هایی برای برطرف نگرانی های امنیتی متقابل با تونس از جمله استفاده از واحد موسوم به تیپ نیروهای امنیتی است.

افریکام در این بیانیه مدعی شد: تونس نمونه بارزی از حمایت امنیتی ایالات متحده از شرکای آفریقایی خود است. رابطه ما با تونس بر تقویت همکاری در راستای رسیدن به اهداف امنیتی مشترک متمرکز است.

جنگ داخلی لیبی منجر به نقش آفرینی و مداخله کشورهای منطقه و قدرت های جهانی در این کشور شمال آفریقا شده است.

ارتش آمریکا چهارشنبه گذشته مدعی شده بود که پرسنل ارتش روسیه 14 فروند جنگنده میگ 29 و سوخو 24 به پایگاه جفرا متعلق به ارتش ملی لیبی تحویل داده اند اما ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر و یک عضو مجلس روسیه این موضوع را تکذیب نموده اند.

مصر، روسیه و امارات از نیروهای ارتش ملی خلیفه حفتر که برای تسخیر طرابلس به دولت وفاق ملی حمله نموده است، حمایت می نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2422

به "خبرنگاران آمریکا به تونس نیرو اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا به تونس نیرو اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید