راه های جلوگیری از چاق شدن در نوروز

به گزارش مجله بای بلاگ، در اینجا نکات مفیدی درباره جلوگیری از چاق شدن در نوروز را به شما آموزش می دهیم تا بدانید چه باید کنید و چگونه در تعطیلات نوروز چاق نشوید.

راه های جلوگیری از چاق شدن در نوروز

سرویس ورزش - بسیاری از افراد و به خصوص خانم هایی که اضافه وزن داشته و یا چاق هستند، از چند ماه مانده به عید نوروز انواع رژیم لاغری صحیح و غلط را امتحان کرده و گاه همراه با ورزش و گاه بدون ورزش تا عید نوروز با هر سختی شده، چند کیلویی وزن کم می کنند! آنچه مسلم است این است که هرچیزی که سریع و بدون زحمت به دست بیاید، احتمال از دست رفتنش بسیار زیاد است و وزن نیز از این قانون مستثنی نیست.

در اصل بسیاری از پزشکان و متخصصین تغذیه معتقدند که احتمال بازگشت وزن و حتی افزایش وزن بعد از دریافت رژیم های سخت و کوتاه مدت بسیار زیاد است.

به همین دلیل، یکی از خطراتی که سلامت شما و عدد روی ترازو را تهدید می کند، همین تعطیلات نوروز است. تعطیلاتی که تا قبل از آن خود را ملزم به رژیم و ورزش کرده بودید تا در عکس های شب عید زیبا و خوش اندام بیفتید و در دید و بازدیدهای نوروز، خوش هیکل و متناسب به چشم بیایید.

این تعطیلات به نوعی زنگ خطری برای همه به خصوص شماست که به هر روشی، مقادیری از وزن خود را کم کرده اید. چون در ایام عید و در طی دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی، همه جا پر از خوراکی های خوشمزه و اغلب چرب و شیرین است و مقاومت کردن در برابر این خوشمزه ها کار سختی است.

تجربه ثابت کرده که بیشتر افراد، وزنی که در طی تعطیلات عید زیاد می کنند را دیگر کم نمی کنند و به همین ترتیب هر سال مقداری به آن اضافه می شود و نتیجه همان اضافه وزن های نجومی و ترسناکی خواهد شد که همه ما در اطرافمان زیاد می بینیم.

برای جلوگیری از چاق شدن در نوروز و اینکه بتوانید تا حد امکان بدون تغییر وزن این ایام را سپری کنید نکاتی را به شما آموزش خواهیم داد و امیدواریم با دیدن یک ظرف آجیل یا شیرینی خوشمزه، همه چیز را از قلم نیاندازید و از خود بیخود نشوید.

چگونه در تعطیلات نوروز چاق نشویم؟

1. برای جلوگیری از چاق شدن در نوروز قبل از بیرون رفتن چیزی بخورید

حتما این جمله را زیاد شنیده اید که می گویند: گرسنه به فروشگاه نروید. این جمله دقیقا درمورد دید و بازدیدهای نوروز نیز صدق می کند. همانطور که اگر گرسنه به فروشگاهی بروید، بیش از حد نیاز خرید خواهید کرد، وقتی هم که گرسنه به مهمانی بروید بی اختیار بیش از حد معمول غذا یا تنقلات خواهید خورد و از آنجا که خوراکی های عید همگی چرب و شیرین هستند، شما بدون آنکه متوجه باشید مقدار زیادی کالری اضافه وارد بدن خود می کنید که این کالری های اضافه در نهایت همان عدد شگفت انگیز روی ترازو خواهند شد.

2. برای جلوگیری از چاق شدن در نوروز مصرف شیرینی و آجیل را محدود کنید

همه ما قبول داریم که وقتی برای دید و بازدید به منزل فامیل و دوستان می رویم و انواع آجیل و شکلات و شیرینی خوشمزه را روی میز آن ها میبینیم، مقاومت کردن و نخوردن این خوراکی های خوشمزه بسیار سخت است و مهم تر از آن؛ ممکن است صاحب خانه ناراحت شود که چرا در منزل او لب به چیزی نزدید!

برای اینکه نه صاحب خانه ناراحت شود و نه فکر شما پیش ظرف آجیلی که جلوی چشم تان چشمک می زند نماند، بهتر است از شعار قدیمی کم بخور، همیشه بخور پیروی کنید. در اصل شما می توانید به مقدار کنترل شده آجیل و حتی شیرینی میل کنید اما در عوض از مقدار ناهار یا شامی که قرار است در طی روز میل کنید کم کنید.

3. برای جلوگیری از چاق شدن در نوروز، بشقاب کوچک بردارید و دسر را حذف کنید

در ایام نوروز کم خوردن میوه و شیرینی و آجیلی که مدام از طرف میزبان به شما تعارف می شود به کنار، چشم پوشی از غذاهای خوشمزه در سفره های رنگارنگی که به افتخار شما تهیه می شود و در آن ها صاحب خانه برای جلب رضایت و مهمان نوازی، سنگ تمام می گذارد نیز کار بسیار سختی است.

بهتر است در این مورد نیز سعی کنید پایبند به اصول تثبیت وزن باشید و برای مثال با انتخاب بشقاب کوچک و لقمه های حساب شده شروع کنید. اگر غذاها متنوع هستند و همه آن ها را نیز دوست دارید، در حد چشیدن از هرکدام بخورید.

حجم بیشتری از بشقاب خود را با سالاد پر کنید و سعی کنید با حرف زدن با دیگران حواس خود را پرت کنید و کمتر روی دیس غذا متمرکز شوید. همچنین بعد از خوردن غذا از دسر صرف نظر کنید. نگران نباشید؛ طعم ژله و بستنی و ... مثل همیشه هستند و تغییری نکرده اند که نیازی به تست کردن آن ها باشد!

4. برای جلوگیری از چاق شدن در نوروز، پیاده روی کنید

حال که خواه ناخواه مجبور هستید در هر دید و بازدید، کمی شیرینی و آجیل و گاهی شام و ناهاری میل کنید، دست کم وقتی را نیز برای پیاده روی و تحرک بگذارید. سعی کنید در دید و بازدیدها ماشین را کمی دورتر از منزل میزبان پارک کنید تا مجبور شوید چند قدمی راه بروید. یا در فاصله بین این منزل و منزل بعدی، کمی در یک پارک یا فضای سبز نزدیک منزل اقوام قدم بزنید.

خلاصه سعی کنید تمام تعطیلات را به بی حرکت نشستن و شیرینی خوردن نگذرانید و از هر فرصتی هرچند کوتاه برای تحرک و فعالیت استفاده کنید. امیدواریم از این نکات ساده استفاده کنید و بعد از اتمام تعطیلات نوروز با یک عدد غافل گیر کننده روی ترازو روبرو نشوید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: setare.com
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4743

به "راه های جلوگیری از چاق شدن در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های جلوگیری از چاق شدن در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید