محدودیت ها سرمایه را از پلتفرم های بومی رمزارز فراری می دهد

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیرعامل نوبیتکس استفاده از رمزارز برای پرداخت های داخلی و خارجی و ورود نهادهای سنتی به صنعت بلاکچین را دو شرط بزرگ شدن صنعت کریپتو در ایران و دنیا می داند.

محدودیت ها سرمایه را از پلتفرم های بومی رمزارز فراری می دهد

مدیرعامل نوبیتکس بیان کرد: ایجاد محدودیت در زیست بوم رمزارزی حد و مرزی دارد؛ چراکه رمزارز سیال است و اگر این محدودیت ها زیاد گردد، کاربر ایرانی به سمت پلتفرم های خارجی و حتی فضای زیرزمینی می رود.

امیرحسین راد در پنل زیست بومی که همه را غافلگیر کرد در نمایشگاه الکامپ با اشاره به محدودیت ها و مشکلاتی که در سال های گذشته زیست بوم رمزارزی ایران را تهدید می نموده است، گفت: اگر بخواهم به گذشته نگاه کنم، سال هایی مثل سال 99 و 1400 نمی دانستیم که فردا قانونگذار و دولت چه تصمیمی درباره پلتفرم های تبادل رمزارز خواهد گرفت و همیشه نگرانی های جدی وجود داشت. ادبیات مشترک و فضای مناسب برای گفت و گو نبود اما هر چه جلوتر رفتیم سعی شد این گفت و گوها بیشتر گردد و کانال های ارتباطی با دولت، مجلس و سایر نهادهای قانونگذار شکل گرفت تا مفاهمه ای بین دغدغه های دولت و احتیاجهای زیست بوم و بخش خصوصی ایجاد گردد.

او ادامه داد: در دو سه سال گذشته هم زیست بوم رمز ارزی بزرگ شده و از حدی عبور نموده که دیگر صحبت از حذف کردنش بی معنا باشد، هم در حاکمیت سطحی از آگاهی شکل گرفته که دست به اقدامات سلبی نزنند. هرچند کماکان دغدغه هایی وجود دارد، اما نوع نگاه به جای حذف این پدیده، به سمت محدود کردن رفته تا از این طریق دست و پای زیست بوم بسته گردد و تاثیرگذاریش کمتر گردد. یکی از این محدودیت ها نیز محدودیت درگاه های بانکی برای واریز و برداشت است.

مدیرعامل نوبیتکس با بیان اینکه نتیجه نگاه تازه، اعمال محدودیت هایی برای کنترل پذیرتر کردن حوزه رمزارز در کشور است، اضافه نمود: مسئله این است که برای این نوع محدودیت ها یک آستانه و حد مشخصی وجود دارد. با توجه به اینکه رمزارزها سیال هستند این ریسک وجود دارد که با شدت محدودیت ها، سرمایه از پلتفرم های بومی فرار کند و به سمت پلتفرم های خارجی و بدتر از آن به سوی بازار زیرزمینی برود که در آن صورت کلا کنترل از بین خواهد رفت.

راد گفت: پلتفرم ها فضای رمزارز را تا حد قابل قبولی شفاف نموده اند؛ چه از سمت کاربر و بحث امنیت دارایی، چه از سمت حاکمیت در بحث جرایم و کلاهبرداری های اینترنتی.

راد با بیان اینکه محدودیت ها کار ما را سخت نموده و به منافع کسب و کار آسیب زده است، اظهار کرد: تغییر فضا از چهار سال پیش در ایران و در کل جهان مثبت بوده و رشد زیادی داشته است. ما در بین شرکت های بزرگ جهان اسامی شرکت های کریپتویی را می بینیم که قبلا اثری از آنها نبود. به عنوان مثال الان ارزش بایننس به طور غیررسمی بالغ بر صد میلیارد دلار است. کریپتو بخش مهمی از اقتصاد جهان را در این چند ساله به خودش اختصاص داده و بلاکچین یکی از ترندهای اصلی در چند سال اخیر بوده است.

مدیرعامل نوبیتکس با اشاره به دو ترند اصلی که می توانند در سطح جهان مطرح باشند، گفت: یک ترند اصلی بلاکچین است که هرچند تمرکززدایی واقعی هنوز اتفاق نیفتاده اما شاید در آینده پلتفرم های رمزارز به سمت فضای کاملا غیر متمرکز بروند؛ به ویژه با اتفاقاتی که در فضای رگولاتوری آمریکا افتاده، شاید حرکت به سوی غیرمتمرکزسازی بیشتر گردد.

راد، ترند اصلی دیگر را حوزه هوش مصنوعی دانست و اضافه نمود: هوش مصنوعی سرمایه های زیادی را به خودش جلب خواهد نمود و فضای تازهی را در اقتصاد دیجیتال ایجاد خواهد نمود. شاید در ایران هم ما این اتفاقات را در سال های آینده ببینیم، اما جهان به این سمت می رود و اگر ما فکری نکنیم از آن عقب می مانیم.

مدیرعامل نوبیتکس تاکید نمود: بخش خصوصی هم یک ظرفیتی دارد و تا جایی می تواند در برابر سختی های پیش روی کسب وکار بایستد و مقاومت کند و احتیاج به نیروی تکمیل کننده از سمت حاکمیت دارد. دولت باید ریل گذاری کند که بخش خصوصی را ترغیب به سرمایه گذاری در فناوری های نوین کند.

او در رابطه با توسعه رمزارز و کریپتو در زندگی مردم، اظهار کرد: شرط بزرگ شدن صنعت کریپتو، کاربردپذیر شدن این صنعت است و هر چه بلاکچین و رمزارز بیشتر با زندگی مردم عجین گردد، صنعت بزرگتر می گردد و استارتاپ های بزرگتری خواهیم داشت. برای این هدف باید دو اتفاق بیفتد؛ نخست اینکه رمزارز به عنوان ابزار پرداخت چه در تبادلات داخلی و چه خارجی شناخته و تایید گردد که این موضوع رمزارز را با زندگی روزمره مردم پیوند می زند. اتفاق دیگری هم که باید بیفتد، ورود نهادهای سنتی به کریپتو است.

مدیرعامل نوبیتکس ادامه داد: بخش بزرگی از جامعه دوست دارند وارد بازار رمزارز شوند اما می ترسند و باید ابزارهایی ایجاد گردد که این ریسک ها را کنترل کند که یکی از این ابزارهای صندوق های سرمایه گذاری ETF است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 تیر 1402 بروزرسانی: 5 تیر 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8951

به "محدودیت ها سرمایه را از پلتفرم های بومی رمزارز فراری می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت ها سرمایه را از پلتفرم های بومی رمزارز فراری می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید