مسکو: برنامه آمریکا در ماه، یادآور حمله به عراق و افغانستان است

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس شرکت راس کاسموس (سازمان فضایی) روسیه معتقد است، برنامه آمریکا برای ایجاد ائتلاف بین المللی برای استخراج و تصاحب منابع معدنی در کره ماه، دقیقاً مانند حمله این کشور به خاک عراق و افغانستان است.

مسکو: برنامه آمریکا در ماه، یادآور حمله به عراق و افغانستان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری راگوزین رئیس شرکت راس کاسموس روسیه (سازمان فضایی این کشور) ، برنامه های ایالات متحده برای اکتشاف در کره ماه را با حمله این کشور به خاک عراق و افغانستان مقایسه کرد.

راگوزین در این رابطه در صفحه توئیتر خود نوشت: اصل تهاجم یکسان است و فرقی نمی نماید کره ماه باشد یا کشور عراق. واقعیت این است که ابتکار ایجاد یک ائتلاف توافقی مطرح می گردد (دقیقاً مانند گزینه ائتلاف داوطلبان)، و سپس با دور زدن سازمان ملل و حتی ناتو (چرا که در آنجا هم کسی ممکن است دچار تردید گردد)، به پیشبرد اهداف مشخص شده خود اقدام نمایند. فقط هدف در هریک از ائتلاف ها تغییر می نماید. یک بار هدف عراق یا افغانستان است که تازه حرف بیرون رفتن از این دو کشور مطرح شده و اینبار نوبت به کره ماه رسیده است.

روز گذشته، چهارشنبه، بعضی رسانه ها از تهیه پیش نویس پیمان بین المللی جدیدی برای استخراج مواد معدنی در کره ماه خبر دادند. طبق این سند ، قرار است مناطق امنیتی در اطراف پایگاه های آینده در ماه ایجاد گردد تا از آسیب یا دخالت کشورهای رقیب یا شرکت هایی که در مجاورت آنها فعالیت دارند جلوگیری گردد.

این توافق همچنین این حق را برای شرکت های فعال در زمینه استخراج منابع ماه قائل شده تا خود را صاحب این منابع بشناسند.

دولت آمریکا میخواهد تعدادی از کشورها را برای مشارکت در این زمینه به سمت خود جلب کند ، ولی هنوز نامی از روسیه در این فهرست نیامده است.

در اوایل ماه آوریل، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای حمایت از توسعه تجاری منابع در ماه و سایر اجسام آسمانی ، فرمان اجرایی را امضا کرد و به دولت آمریکا دستور داد تا در برابر هرگونه کوشش برای در نظر دریافت فضای بیرونی کره زمین به عنوان حیطه عمومی متعلق به کل بشریت، مقاومت کند. بدین ترتیب ، ایالات متحده از قبول توافقنامه مربوط به ماه که توسط مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسیده ، خودداری نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2106

به "مسکو: برنامه آمریکا در ماه، یادآور حمله به عراق و افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: برنامه آمریکا در ماه، یادآور حمله به عراق و افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید