مصائب فروش آنلاین در طرح های تخفیفی

به گزارش مجله بای بلاگ، امیر یزدان پناه مدیر کتابفروشی شهرکتاب قم در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، در خصوص برگزاری طرح پاییزه 99 گفت: ما برگزاری 2 یا 3 دوره طرح تخفیف کتاب در زمان همه گیری ویروس را تجربه کردیم. شرایط این دوره نسبت به دوره های قبل خیلی تفاوتی نکرده است و متأسفانه بدتر هم شده است.

مصائب فروش آنلاین در طرح های تخفیفی

وی افزود: ازاین جهت که فروشگاه به خاطر محدودیت های رفت وآمد تا ساعت 18 عصر بیشتر باز نیست و عملاً ما باید در این بازه زمانی بتوانیم پاسخ گوی احتیاجهای مشتریانمان باشیم و هدایت استانداردی که مد نظرمان است برای آن ها انجام دهیم.

یزدان پناه توضیح داد: فرهنگ قم به صورتی است که مردم ساعت 5 یا 6 عصر از منزل بیرون می آیند و زمانی که در فروشگاه بسته است با معضل و مشکل مراجعه مشتری مواجهیم. مشتری هم ولی نعمت ماست اما بحث های کرونا و دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا عملاً باعث می گردد که ما از ورود این عزیزان ممانعت نماییم.

مدیر کتابفروشی شهرکتاب قم به فروش مجازی و آنلاین این مجموعه اشاره نمود و گفت: سعی کردیم روی فروش آنلاین تمرکز کنیم اما واقعیت این است که در دوره های تخفیفی فروش آنلاین سخت است. همه کتاب ها داخل سیستم سایت خانه کتاب قابلیت فروش ندارند و خیلی از عناوین جدید اطلاعاتشان داخل سایت نیست. زمانی که مشتری به صورت آنلاین قیمت کتاب را با تخفیف جویا می گردد ما یک قیمت را اعلام می کنیم اما بعد از وارد کردن کد ملی در سیستم به خاطر حذف تعدادی از عناوین و عدم ثبت در سایت خانه کتاب یک قیمت جدید را به مشتری اعلام کنیم. چون مشتری حضور ندارد، توجیه و شرح دادن برای دوستان خیلی سخت می گردد.

این فعال حوزه کتاب افزود: یک واقعیت وجود دارد و آن اینکه چون فروش آنلاین ناچیز است عملاً جواب گوی هزینه های ما نیست.

یزدان پناه همچنان داستان کمبود اعتبار را یکی از مسائل طرح های تخفیفی بیان کرد و یادآور شد: امروز اعتبار ما تمام شد. اگر دوستان اعتبار ما را شارژ نمایند ادامه خواهیم داد و الا باید از مشتری ها پوزش بخواهیم. در طرح قبلی روزانه اعتبار ما را شارژ می کردند و این نکته مثبتی بود، اما این دوره این مسئله تکرار نشد و ما با مشکل تامین اعتبار روبرو هستیم.

وی در خاتمه گفت: ما نفهمیدیم علت تعطیلی کتاب فروشی ها در شرایط تعطیلی گسترده چه بود. ما هیچ جای این لیست قرار نداریم. به نظرم کتاب فروشی ها با توجه به اینکه می توانند احتیاج روحی روانی مردم را در دوره قرنطینه رفع نمایند ضروری است جزء مشاغلی باشند که همچنان به فعالیتشان ادامه دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5091

به "مصائب فروش آنلاین در طرح های تخفیفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصائب فروش آنلاین در طرح های تخفیفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید