واگن های قطار هند جایگزین تخت بیمارستان می شوند

به گزارش مجله بای بلاگ، افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در دهلی نو پایتخت هند و کمبود شدید تخت های بیمارستانی در این کلان شهر، باعث شده است تا مقامات این کشور 500 واگن قطار را به بیمارستان های موقت برای بیماران کرونایی تبدیل نمایند.

واگن های قطار هند جایگزین تخت بیمارستان می شوند

به گزارش رسانه های هند، آمیت شاه، وزیر کشور هند گفت: استفاده از این واگن های قطار، ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در دهلی نو را تا هشت هزار تختخواب افزایش می دهد.

وی همچنین از یک بسته فوریت های امدادی برای پایتخت هند اطلاع داد. بر این اساس از خانه های سالمندان هم برای بستری بیماران استفاده می گردد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت هند، آمار مبتلایان به کرونا در این کشور تا امروز(دوشنبه) 333 هزار نفر گزارش شده است. به این ترتیب هند پس از آمریکا، برزیل و روسیه، به عنوان چهارمین کشور در دنیا با آمار بالای کرونا شناخته می گردد.

در یک روز گذشته، هند بیش از 11 هزار و 500 مورد جدید ابتلا به کووید 19 را به ثبت رسانده است. وزیر کشور هند از اجرای اقدامات اضطراری در دهلی، پایتخت برای مقابله با شیوع گسترده کرونا اطلاع داده است.

همچنین تا به امروز 9 هزار و 520 نفر در هند به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

قرار است، تعداد آزمایش های کرونا به سرعت افزوده گردد و تمهیدات سختگیرانه تری برای کنترل رفت و آمد مردم در دهلی وضع شوند.

هند تبدیل واگن های قطار به محل های قرنطینه را از حدود دو ماه پیش در زمانی شروع کرد که فعالیت بخش های زیادی از شبکه قطار این کشور به دلیل شیوع کرونا معلق شد.

سازمان ریل آهن هند در طرح خود میخواهد بیش از 20 هزار واگن قطار را به اتاق های قرنطینه برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا تبدیل کند.

تمام این اقدامات بخشی از کوشش های مقامات هند برای حمایت از سیستم بهداشتی این کشور و جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا است.

حتی پیش از شروع گسترش ویروس کرونا، هند از کمبود تخت های بیمارستانی ضعف می برد.

با توجه به سازمان توسعه و همکاری مالی برای هر یک هزار نفر در هند تنها 0. 5 تخت بیمارستان وجود دارد که بیشتر این ظرفیت در کلان شهرهای این کشور متمرکز شده اند.

سازمان ریل آهن پیش از این تجربه ایجاد بیمارستان های سیار را داشته است. این سازمان در سال 1991 قطار لایف لاین اکسپرس را معرفی کرد که یک قطار بیمارستانی سیار بود و با سفر به مناطق مختلف این کشور به مردم خدمات پزشکی فروی ارائه می کرد. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2639

به "واگن های قطار هند جایگزین تخت بیمارستان می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگن های قطار هند جایگزین تخت بیمارستان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید