کارهای اداری را بسپار به یاری حال

به گزارش مجله بای بلاگ، حتما برایتان پیش آمده که برای کار اداری ناچار شده باشید به شهر دیگری بروید. در چنین حالتی احتمال زیادی وجود دارد که کار شما در یک روز به اتمام نرسد و ناچار شوید برای کاری ساده شب را در آن شهر بمانید و رقم بالایی برای هزینه هتل و رفت و آمد بپردازید.

کارهای اداری را بسپار به یاری حال

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

این طور وقت ها فکر می کنید ای کاش فامیل یا دوستی در آن شهر داشتم تا کارم را انجام می داد و رنج سفر را متحمل نمی شدم و انجام کارهای پر دردسر اداری زمانم را نمی گرفت. اما حتی اگر در چنین شرایطی قرار گرفته باشید خوب می دانید که واگذاری کار به آشنا و فامیل هم مصائب خودش را دارد.

خیلی وقت ها افراد درگیر تعارف ها می شوند و گاهی هم ترجیح می دهیم برای کسی زحمتی ایجاد نکنیم. در این حالت اگر بدانید کسی هست که می توانید با هزینه کمتر و با خیال راحت کارتان را به او بسپارید احتمالا دیگر نه ضروری است سختی سفر کاری را به جان بخرید و نه نگران طولانی شدن فرآیند کارتان باشید.

از همه مهم تر اگر بدانید کسی خبره این راه است و به روال کارهای اداری آشناست و یاری می نماید تا سریع تر به نتیجه برسید، احتمالا مشتاق تر خواهید شد تا پیگیری ها را به او بسپارید.

شرکت خلاق و نوآور نیک نهاد آساره با ارائه محصول یاری حال در قالب یک سایت توانسته به این احتیاج اساسی ما پاسخ بدهد.

نینا نیکوبخت، مدیرعامل این شرکت می گوید از اسفند 96 یاری حال را در تهران راه اندازی نموده و اکنون در کلان شهرهای ایران مثل مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز و.... آماده خدمت رسانی است.

خدمات یاری حال در یک نگاه

کارهای اداری

خدمات یاری حال در چند دسته طبقه بندی می گردد؛ پیگیری پفراینده و نامه های اداری، امور بیمه، نظام وظیفه، کارهای دانشگاهی، امور اداری ایرانیان خارج از کشور و در نهایت کارهای شخصی و نیابتی. در هر کدام از این حوزه ها و موارد مشابه دیگر، یاری حال می تواند خدمات کاملی ارائه دهد که در آن فرد با خیال راحت می تواند کارهایش را به کارشناسی واگذار کند که به تمام سازوکارهای اداری آشناست و در سریع ترین شکل ممکن آنها را انجام می دهد. در حوزه امور ایرانیان خارج از کشور که یکی دیگر از خدمات قابل ارائه توسط یاری حال است خدماتی متناسب با درخواست های افراد و احتیاجشان طبقه بندی و ارائه می گردد.

یاری حال مجازی

از زمان شیوع کووید 19 که حضور در اداره ها و مراکز شلوغ برای خیلی از افراد مقدور نبود و کارها به سمت مجازی شدن پیش رفته، یک بخش یاری حالِ مجازی هم به خدمات قبلی اضافه شد که افراد بتوانند با استفاده از آن، پیگیری های اینترنتی و مجازی مربوط به اداره جات مختلف را انجام بدهند. برای مثال می توان به انجام امور اداری در سامانه های مختلفی از جمله سجاد، میخک، هم آوا و.... اشاره نمود.

یاری حال نیابتی

حوزه دیگری که یاری حال به سراغش رفته، انجام امور شخصی به شکل نیابتی است. یعنی مثلا وقتی شما به فردی احتیاج دارید که بسته ای را در شهری از جایی به جای دیگری ببرد یا حتی درون شهر خودتان به جای شما کاری را انجام بدهد، این کار را می توانید به یاری حال بسپارید.

چالش های یاری حال به عنوان یک کسب و کار نو

نینا نیکوبخت، مدیرعامل شرکت نیک نهاد آساره در مورد چالش ها و مسائل رایج کسب وکارشان می گوید: کسب و کار ما هنوز در ایران بسیار جدید است و خیلی از مردم با روال کار آن آشنایی ندارند. در نتیجه ممکن است برایشان این تصور پیش بیاید که مثلا کار اداری من فقط یک پیگیری یا پرسیدن یک سوال ساده است و زحمتی ندارد. یا چرا باید بابتش این هزینه را پرداخت کنم؟ در حالی که اگر از لحظه خروج از خانه و حمل و نقل و رسیدن تا محل مورد نظر برای پرسیدن سوال یا پیگیری کار را در نظر بگیرند خواهند دید که غیر از انرژی و هزینه جابه جایی، زمان قابل توجهی هم صرف می گردد و طبعا وقتی شما ترجیح می دهید کاری را به کارشناسان یاری حال بسپارید زمان خود را برای کارهای ضروری تر و یا امور مورد علاقه خود ذخیره نموده اید و با پرداخت هزینه ای معقول کارهای اداری را هم پیش برده اید. در ابتدای کار چالش جدی ما این بود که چه خدماتی را می گردد بدون منع قانونی به دیگری واگذار کرد یا بدون حضور خود شخص پیش برد؟ چه خدماتی احتیاج دارند به شکل وکالتی و یا نیابتی جلو بفرایند؟ فرایند قانونی این کارها به چه شکل است؟ که البته با گذشت زمان و کسب تجربه از این بخش عبور کردیم و در حال حاضر همه بخش های خدماتی ما بدون مشکل قانونی قابل اجرا هستند. مسأله دیگر قیمت گذاری به ازای خدماتی که ارائه می دهیم بود. چون تا قبل از ما هیچ کس این کار را ننموده بود و فرآیند معینی برای قیمت گذاری وجود نداشت. اما سعی کردیم برای این موضوع روال دقیقی تعریف کنیم و قیمت هر خدماتی را در سایت منتشر کنیم تا مشتری بتواند متناسب با احتیاجش شکل خدمات و هزینه اش را انتخاب کند.

دعوت به همکاری از شهرهای مختلف

بنیانگذار یاری حال از افرادی که در شهرهای مختلف هستند و تمایل دارند با کسب و کار یاری حال همکاری نمایند دعوت نموده است به وسیله راه های ارتباطی با این مجموعه تماس بگیرند و پس از این که از فرآیند گزینش با موفقیت عبور کردند، دوره آزمایشی را بگذرانند و به جمع همکاران یاری حال بپیوندند.

چطور کار اداری مان را به یاری حال بسپاریم؟

نینا نیکوبخت می گوید شما می توانید هر جای جهان که هستید در سایت یاری حال، درخواست انجام امور اداری و شخصی را به ثبت برسانید. در هنگام ثبت درخواست قیمت، جزییات کار و مدارک مورد احتیاج معین و بارگذاری می گردد. شما می توانید انتخاب کنید، مدارک به وسیله پست یا حتی اتوبوس یا هواپیما به دست کارشناسان یاری حال برسد. در بسیاری از موارد هم اسکن مدارک کافی است و احتیاجی به ارسال اصل آن وجود ندارد. در ادامه می توانید با کارشناس در ارتباط باشید و فرایند درخواست اداری تان را دنبال کنید.

یاری حال به درد چه کسانی می خورد؟

یاری حال با این ایده راه اندازی شده که کسانی که در شهر غیر محل سکونت کار اداری دارند بتوانند با هزینه و دردسر کم تری کارشان را انجام بدهند. از طرفی کسانی که به دلیل مشغله زیاد، بیماری یا هر مسأله دیگری توان انجام و پیگیری کارهای اداری را ندارند، یا اصلا به آن علاقه ای ندارند و یا از سختی های بروکراسی حسابی خسته شده اند هم می توانند با آسودگی و آرامش از یاری حال بخواهند تا انجام کارشان را به عهده بگیرد.

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6540

به "کارهای اداری را بسپار به یاری حال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهای اداری را بسپار به یاری حال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید