5 شهر زیبا و جذاب اسپانیا

به گزارش مجله بای بلاگ، وقتی تاریخ و طبیعت و فرهنگ دست دردست هم می دهند چیزی جز یک مکان شگفت انگیز و رویایی را نمی توان متصور شد و کشور خوش آب و رنگ اسپانیا دقیقا همان مکان رویایی ست که زیباترین های دنیا را در دل خود جای داده است. در هر فصل از سال که به این مقصد هیجان انگیز سفر کنید با سورپرایزهای غیرقابل پیش بینی و بسیار لذت بخش روبه رو خواهید شد.

5 شهر زیبا و جذاب اسپانیا

شهر گرانادا با قلعه ها و کاخ های اعجاب انگیز، سانتیا دل مار با خانه های قرون وسطایی و مراتع سرسبز، شهر سویا زادگاه پایکوبی فلامنکو، بارسلونایی که قرن ها فرهنگ و تمدن در هر گوشه آن پنهان شده است و مادرید پایتخت اسپانیا و محل اقامت خانواده سلطنتی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای اسپانیا هستند که دیدن از آن ها را نباید از دست داد. پس اگر به دنبال یک سفر خاص و منحصربه فرد هستید از همین حالا با آژانس خبرنگاران تماس گرفته، خود را دریافت کنید و برای دیدن شگفت انگیزترین شهرهای جهان با همراه شوید.

زیباترین شهرهای اسپانیا

.

1- گرانادا

گرانادا شهری با تلفیقی از تاریخ و هنر است که سال ها تحت سلطه مسلمانان اندلس بوده، دوران موروها و رومیان را پشت سر گذاشته و در حال حاضر با جای دادن فرهنگ های مختلف در خود به یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا تبدیل شده است.

وجود بناهای تاریخی مختلف با معماری عربی و رومی گواه تاریخ پرتلاطم گرانادا است و شاید همین تاریخ پرفراز و نشیب است که این شهر را آنقدر جذاب و منحصربه فرد کرده است. در میان تمامی آثارهای تاریخی قلعه الحمرا و کلیسای جامع گرانادا همچون دو ستاره در این شهر می درخشند. قلعه الحمرا بنایی بسیار باشکوه است که معماری به سبک آفریقایی دارد و در منطقه آندلس ساخته شده است. این قلعه محل حکومت الحمر و خلفای جانشین او بوده و از سه بخش شبستان، حرمسرا و بارگاه تشکیل شده است. تزیینات به کار برده شده بر دیوارها و نمای قلعه به راستی دیدنی و تحسین برانگیز هستند.

کلیسای جامع گرانادا هم معماری به سبک باروک، رنسانس و گوتیک دارد. این کلیسا یکی از نمادهای مسیحیت در کشور اسپانیا محسوب شده و تزیینات فاخر آن چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. کلیسای گرانادا در حال حاضر فعال بوده و میزبان هزاران مسیحی از سراسر جهان است که برای تجربه رسیدن به الوهیت به آن قدم می گذارند.

گدشته از بناهای تاریخی رستوران های جذاب با غذاهای عربی و اسپانیایی، طبیعت سرسبز و باغ هایی با گل های زیبا و درختان سربه فلک کشیده از جاذبه های شهر گرانادا هستند.

2- سانتیانا دل مار

در شمال اسپانیا و در استان کانتابریا شهری بسیار زیبا واقع شده است که شما را با خود به سفری هیجان انگیز در قرون وسطی می برد. این شهر سانتیا دل مار به معنای دریا نام دارد. اما بر خلاف اسمش نه دریایی دارد و نه ساحلی بلکه سراسر آن با تپه ها و مراتع سرسبز پوشیده شده است. در میان این مراتع سرسبز خانه هایی به سبک قرون وسطی و کوچه هایی سنگ فرش شده قرار گرفته که بیشتر به شهر آرزوها شباهت دارد تا جهانی واقعی.

هر چند که این شهر کوچک با خانه های سنگی خود موزه ای عظیم به حساب می آید اما در طول اقامتتان در سانتیانا دل مار می توانید از موزه مشهور آن که نمونه ای از نقاشی های غار پیش از تاریخ آلتامیرا را در خود نگه داری می کند بازدید کنید. همچنین قدم زدن در میان مراتع سرسبز، نشستن در کافه های محلی و بازدید از کلیسای شگفت انگیز باسیلیکا از دیگر کارهایی است که باید در برنامه سفر خود به سانتیانل دل مار قرار دهید.

3- سویا

بسیاری سویا را زادگاه پایکوبی فلامنکو در اسپانیا می دانند. این شهر مرکز بخش خودمختار اندلس است و با تلفیقی از سنت و مدرنتیه گردشگران را شیفته خود می کند. قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده، کالسکه سواری در میان ساختمان های بلند، نشستن در کافه های دنج، تست غذاهای خیابانی، بازدید از بناهای تاریخی، دوچرخه سوارای در میان کوچه پس کوچه های شهر و لذت بردن از آب و هوایی عالی کارهایی هستند که سفر به سویا را هیجان انگیزتر می کنند.

شهر سویا معماری فوق العاده دارد و نوازندگان و پایکوبیندگان فلامنکو به آن شور زندگی بخشیده اند. جالب است بدانید که در این شهر مساجدی که از دوره اسلامی به جا مانده در کنار کلیساهای باشکوه به جاذبه های اصلی شهر تبدیل شده اند. همچنین عظیمترین رینگ گاوبازی اسپانیا در سویا قرار گرفته و طرفداران بسیاری دارد. (بلیط تهران سویا)

4- بارسلون

سفر به اسپانیا بدون اقامت در بارسلون کامل نمی شود و این نه فقط یک جمله بلکه واقعیت محض است. شهر بارسلون بیش از نیمی از زیبایی های اسپانیا را در خود جای داده است. شهری کهبا بناهایی ارزشمند و بی نهایت زیبا از معمار معروف اسپانیایی آنتونی گائودی تزیین شده، سواحل رویایی اش بهترین مکان برای لذت بردن از تفریحات آبی هستند، در رستوران هایش بهترین غذاهای اسپانیایی و بین المللی سرو می شود و هتل های مجلل آن همچون پادشاهان از شما پذیرایی می کنند.

شهر بارسلون به راستی زیبا و تماشایی است. در این شهر فرهنگ، آداب و رسوم و تاریخ پربار اسپانیا به تصویر کشیده شده است. پارک گوئل، کلیسای عظیم ساگرادا فامیلیا، ورزشگاه نیوکمپ، موزه پیکاسو، خیابان رامبلا، بنای کازامیلا و … ده ها جاذبه تاریخی و طبیعی دیگر این شهر را به یکی پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در اروپا تبدیل کرده اند. (بلیط تهران بارسلون)

5- مادرید

نمی توان از زیباترین شهرهای اسپانیا صحبت کرد اما به مادرید، پایتخت آن اشاره ای نکرد. این شهر محل اقامت خانواده سلطنتی و عظیمترین شهر اسپانیا می باشد. ساختمان های جذاب و آثار هنری ارزشمند بیشترین محبوبیت را در میان جاذبه های مادرید دارند. موزه دل پرادو با آثار ارزشمند خود و دربرگرفتن بیش از 500 تابلو از مشهورترین نقاشان جهان بازدیدکنندگان را مبهوت می کند. کاخ سلطنتی با نمایی با شکوه و میدان اصلی شهر که زمانی محل مسابقه شواله ها بوده و اکنون توسط مغازه های سنتی و کافه های دنج احاطه شده است نیز دو جاذبه ای هستند که نمی توان به راحتی از کنار آن ها گذشت. ()

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ستاره ونک
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2492

به "5 شهر زیبا و جذاب اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 شهر زیبا و جذاب اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید